Showing: 1 - 8 of 117 Articles

Kempen ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ Bantu 420 Pelajar Orang Asli

Assalammualaikum w.b.t ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ | Permulaan sekolah tahun 2021 melakar sejarah apabila Malaysia diletakkan di bawah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi melawan pandemik Covid-19. Para pelajar terpaksa meneruskan pelajaran daripada rumah bagi memastikan generasi muda tidak ketinggalan dalam pelajaran walaupun keadaan ekonomi negara yang terjejas akibat pandemik, termasuk ekonomi golongan seperti Orang Asli. …

Consultant Norwex Tanpa Perlu Simpan Stok Produk

Memulakan perniagaan Bersama Norwex

Assalammualaikum w.b.t Kini Bergelar Consultant Norwex Malaysia| Sebelum terlambat, Mamayanie nak ucapkan Selamat Tahun Baru 2021 yang bakal kita lalui dengan penuh cabaran dari kesan tahun 2020. Semoga tahun ini kita akan sentiasa dilindungi oleh Allah SWT dan ekonomi juga lebih stabil. Siapa sangka tahun 2020 pelbagai rintangan yang perlu kita tempoh kan, ada yang …

Perlu Ke Wang Simpanan Di Zakatkan?

Assalammualaikum w.b.t Memahami Apa Itu Zakat Wang Simpanan? | Pernah tak korang terfikir bahawa wang simpanan juga perlu dizakatkan. Mamayanie sendiri baru tahu mengenai zakat ini, sebenarnya mata wang wajib dikenakan zakat kerana ia boleh digunakan untuk bermuamalah sama dengan emas dan perak.   Mamayanie nak kongsikan dengan korang semua mengenai zakat wang simpanan, dimana ianya …

Terjawab Sudah Segala Persoalan !

Assalammualaikum w.b.t Rezeki Penghujung Tahun 2020 | Dato’ Sri Siti Nurhaliza (Tokti) dan Ain Edruce dah buat pengumuman diorang berbadan dua dah, alhamdulillah dan tahniah. Mamayanie pun terasa nak tumpang aura diorang jugak lah buat pengumunan haha Tapi bukan lah berbadan dua. Diorang artis buat terus kepada umum melalui media sosial, tapi sebabkan Mamayanie seorang …

Peluang Latihan dan Pekerjaan Bersama iREHAB

Assalamualaikum w.b.t Mencari Peluang Pekerjaan ? | Saban hari kita dengar ada je yang kena buang kerja atau tiada sumber pendapatan. Mamayanie ada satu berita baik buat korang yang sangat memerlukan pekerjaan dan yang paling penting rajin serta bersungguh untuk bekerja. Malah ianya menawarkan satu latihan istimewa untuk korang yang berminat dalam bidang penjagaan atau …

PERKARA WAJIB PARA ISTERI TAHU TENTANG HARTA PENINGGALAN ARWAH SUAMI

Assalamualaikum w.b.t Harta Peninggalan Suami ? Apa Yang Perlu Isteri Tahu | Pelbagai isu timbul apabila suami yang meninggal dunia tidak membuat apa-apa perancangan terhadap harta yang ditinggalkan. Di sini dikongsikan perkara-perkara PENTING yang perlu para isteri fahami agar sedikit sebanyak dapat membantu meneruskan kehidupan dengan lebih tenang. Perkara Yang Isteri Perlu Tahu Tentang Harta …

LUPUSKAN WANG TIDAK PATUH SYARIAH ANDA DI BAITULMAL

Assalamualaikum w.b.t Wang Tidak Patuh Syariat? Cara Bagaimana Nak Lupuskan Wang Tidak Patuh Syariah? | Kelekaan umat Islam kini dalam mencari pendapatan, memungkinkan wujudnya percampuran rezeki daripada sumber yang halal dan haram. Kebanyakan sumber tersebut pula tidak dipastikan statusnya dengan jelas. Semuanya demi matlamat bagi memberi sesuap nasi kepada anak dan isteri. Benarlah firman Allah …