Showing: 1 - 8 of 120 Articles

Ajaran Qadiani (Ahmadiah) Ajaran Sesat & Menyimpang Dari Landasan Islam Sebenar!

Ajaran Qadiani (Ahmadiah) Ajaran Yang Tidak Diiktiraf Sebagai Ajaran Islam! Assalammualaikum w.b.t! Bahaya Ajaran Qadiani | Mamayanie sendiri baru tahu mengenai ajaran ini melalui bacaan di portal Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Allahu Akbar. Masih ada lagi yang akidah dan mengikuti ajaran yang menyimpang dari landasan dan hukum-hakam Islam sebenar. Ajaran Qadiani atau dikenali Ahmadiah …

Bayar Zakat Secara Cashless Dengan Perbankan Bank Rakyat – Lembaga Zakat Selangor

Assalammualaikum w.b.t! Kewajipan Bayar Zakat | Tiada alasan sekarang kalau kata tak nak bayar Zakat ye, lagi-lagi di bulan yang penuh barakah Ramadan ini. Wabak Covid bukan penghalang untuk tidak menunaikan Zakat tau. Dengan kerjasama antara Lembaga Zakat Selangor (LZS) dan bank tempatan, pembayaran Zakat boleh dilakukan secara online perbankan. Lebih kepada cashless dan yang …

Menu Bersahur Paling Sedap dan Menyelerekan!

Assalammualaikum w.b.t! Bila Ramadan Tiba! | Setiap kali Ramadan datang mesti korang terutamanya mak-mak ini akan berfikir pasal menu kan. Bukan menu untuk berbuka jew, menu bersahur jugak. Tapi dalam banyak-banyak menu bersahur lah kan, ada satu menu yang paling senang dan paling sedap. Bagi hampir rakyat Malaysia lah kan, khususnya Mamayanie. hihi Menu ini …

Kempen ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ Bantu 420 Pelajar Orang Asli

Assalammualaikum w.b.t ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ | Permulaan sekolah tahun 2021 melakar sejarah apabila Malaysia diletakkan di bawah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi melawan pandemik Covid-19. Para pelajar terpaksa meneruskan pelajaran daripada rumah bagi memastikan generasi muda tidak ketinggalan dalam pelajaran walaupun keadaan ekonomi negara yang terjejas akibat pandemik, termasuk ekonomi golongan seperti Orang Asli. …

Consultant Norwex Tanpa Perlu Simpan Stok Produk

Memulakan perniagaan Bersama Norwex

Assalammualaikum w.b.t Kini Bergelar Consultant Norwex Malaysia| Sebelum terlambat, Mamayanie nak ucapkan Selamat Tahun Baru 2021 yang bakal kita lalui dengan penuh cabaran dari kesan tahun 2020. Semoga tahun ini kita akan sentiasa dilindungi oleh Allah SWT dan ekonomi juga lebih stabil. Siapa sangka tahun 2020 pelbagai rintangan yang perlu kita tempoh kan, ada yang …

Perlu Ke Wang Simpanan Di Zakatkan?

Assalammualaikum w.b.t Memahami Apa Itu Zakat Wang Simpanan? | Pernah tak korang terfikir bahawa wang simpanan juga perlu dizakatkan. Mamayanie sendiri baru tahu mengenai zakat ini, sebenarnya mata wang wajib dikenakan zakat kerana ia boleh digunakan untuk bermuamalah sama dengan emas dan perak.   Mamayanie nak kongsikan dengan korang semua mengenai zakat wang simpanan, dimana ianya …

Terjawab Sudah Segala Persoalan !

Assalammualaikum w.b.t Rezeki Penghujung Tahun 2020 | Dato’ Sri Siti Nurhaliza (Tokti) dan Ain Edruce dah buat pengumuman diorang berbadan dua dah, alhamdulillah dan tahniah. Mamayanie pun terasa nak tumpang aura diorang jugak lah buat pengumunan haha Tapi bukan lah berbadan dua. Diorang artis buat terus kepada umum melalui media sosial, tapi sebabkan Mamayanie seorang …

Peluang Latihan dan Pekerjaan Bersama iREHAB

Assalamualaikum w.b.t Mencari Peluang Pekerjaan ? | Saban hari kita dengar ada je yang kena buang kerja atau tiada sumber pendapatan. Mamayanie ada satu berita baik buat korang yang sangat memerlukan pekerjaan dan yang paling penting rajin serta bersungguh untuk bekerja. Malah ianya menawarkan satu latihan istimewa untuk korang yang berminat dalam bidang penjagaan atau …