Showing: 1 - 8 of 18 Articles

Rahsia KOOLIT Tersebar! Serasi Dengan Anak

Assalamualaikum w.b.t KOOLIT Sesuai Untuk Kulit | Genab 2 tahun dah Babyfh tau, Ya Allah cepatnya rasa masa berlalu. Bila anak makin besar ini, lain lak jagaan nya. Yelah makin besar dia makin aktif. Sakan main nya, sampai berpeluh-peluh. Tapi Babyfh ini jenis kulit sensitif bila berpeluh, mula lah naik ruam dan gatal-gatal. Pemilihan sabun …

BERHATI-HATI DENGAN WABAK INFLUENZA

Assalamualaikum w.b.t Penyakit Berjangkit | Mamayanie terdetik untuk kongsikan tentang penyakit berjangkit yang kini semakin menular. Terutamanya penyakit berjangkit Influenza A yang kini sedang menyerang. Jika kita orang yang sihat dan tiada masalah kesihatan, kebiasaannya tidak apa-apa. Tetapi bagi mereka yang ada masalah kesihatan seperti asthma, orang tua atau kanak-kanak kecil, ia boleh mendatangkan bahaya. …

Kekal Kesihatan Dalaman Dengan Bowel dan Women Wellness Himalaya

Assalamualaikum w.b.t Amalan Produk Kesihatan Terbaru| Banyak sangat produk kesihatan yang kita boleh dapati di pasaran untuk menjaga kesihatan dalaman dan luaran. Tak kira jenama yang terkenal mahupun ada jenama yang kita tak tahu pun ada dipasaran rupanya. Kalau sebut jenama Himalaya korang kenal tak? Mestilah kenal kan sebab produk Himalaya antara jenama yang mengeluarkan …

Surya S Great Grain Menu Sahur Paling Ringkas Tapi Mengenyangkan

Assalamualaikum w.b.t Hidangan Sehangat Kasih Ibu |  Bila sahur je Mamayanie akan teringat menu paling mudah Mak Mamayanie sediakan iaitu telur dadar dengan kicap. Siapa yang menu sahur dia sama? Hihi Walaupun menu paling ringkas tapi bila Mak yang buat nikmat dan rasa kenyang dia lain macam. Hihi Bila Mamayanie duduk sendiri, nak masak pagi-pagi …

Sihat Dengan Sista Stardust Fib’re Rose

Assalamualaikum w.b.t Turun Berat Badan Secara Botani Semulajadi | Mrsyanie pernah kongsikan dengan korang cara untuk mengurangkan berat badan secara sihat kan? Ha mesti ramai yang agak terkedu dengan menu harian yang Mrsyanie amalkan, yup Mrsyanie nak amalkan pun memang berat dan sukar jika tiada tekad yang tinggi. Tapi korang jangan risau, Mrsyanie diperkenalkan dengan …

Khasiat Jus Kunyit Asam Kunyit Madu (JAKM)

Assalamualaikum w.b.t Jus Kunyit Dimodenkan | Dulu bila kita cakap pasal jus kunyit, ermm rasanya tak ada siapa yang sanggup nak minum kan. Tapi kalau dah terdesak baru lah diorang minum, contohnya selepas bersalin dan sebagainya. Mrsyanie sendiri pun rasa tak lalu nak minum jus kunyit dulu tau, baunya pun ermm kembang tekak ni. Tapi …

Apa Susu Kambing Dicampur Dengan Tomato ?

Assalammualaikum w.b.t Gabungan Mantap Dalam Memberi Seribu Satu Khasiat | Pertama kali Mrsyanie dengar mengenai susu Kambing yang dicampur dengan Ekstrak Tomato. Ya betul, Mrsyanie tak tipu tau. Gabungan mantap antara Susu Kambing, Ekstrak Tomato dan Ekstrak Kurma. Biasa kita dengar gabungan Susu Kambing dengan Kurma yang cukup bagus untuk tips untuk hamil, dimana Mrsyanie pernah kongsikan dengan korang …

Surya Apple Cider Vinegar (ACV) Meningkatkan Tenaga Dan Penghadaman

Assalammualaikum w.b.t Masa Terbaik Untuk Berdiet | Bila cakap nak kurus atau ber”diet” selalu orang cadangan masa bulan puasa. Yup betul bulan puasa ni kita bukan sahaja mampu untuk mengurangkan berat badan tetapi kita juga memberi rehat kepada usus kita dari bekerja. Dalam nak berdiet tu, kena jugak korang amalkan pemakanan yang sihat jangan waktu …