Showing: 1 - 8 of 29 Articles

Avant Chocolate Cameron Highlands

Assalamualaikum w.b.t Cameron Highlands Penuh Rasa Cinta | Ibarat cinta gabungan buah Strawberry dengan Coklat, begitulah rasanya bila dapat jejakkan kaki ke Cameron Highlands untuk kali ke berapa pun Mrsyanie tak ingat. Memang tak dapat dipisahkan kalau kesini untuk rasa cinta pada buah Strawberry, nikmat makan disana berbeza. Mungkin sebab cuaca dan rasa segar buahnya …

Aktiviti Menarik Yang Boleh Dilakukan Di Cherating

Assalamualaikum w.b.t Hari Keluarga Kelab Blogger Ben Ashaari Part 3 | Mesti korang ternantikan mana lah part 3 ni, oklah aktiviti pagi hanya dijalankan didalam kawasan resort sahaja. Selepas penat bersukaneka dan belajar scuba dengan pihak Muck Dive Kuantan, kami dihidangkan dengan sajian makan tengahari super lazat dan menyelerakan oleh The Legend Resort. Aktiviti petang pula …

Aktiviti Telematch Dan Scuba Menguji Ketahanan Diri

Assalamualaikum w.b.t Hari Keluarga Kelab Blogger Ben Ashaari Part 2 | Hari sabtu hari yang penuh dengan program yang telah diaturkan oleh pihak resort untuk kami. Tenang jew rasa dapat melihat matahari terbit diawal pagi, kan seronok kalau setiap masa boleh duduk bercuti melihat keindahan alam yang dicipta oleh Allah SWT. Acara telematch antara acara …

Cherating Pahang Pilihan Percutian Hari Keluarga

Assalamualaikum w.b.t Hari Keluarga Kelab Blogger Ben Ashaari Part 1 | Alhamdulillah tahun ini KBBA9 telah jalankan aktiviti hari keluarga sebanyak 2 kali tau. Yang pertama awal tahun hari tu Mrsyanie tak dapat nak ikut. Tapi nak rezeki jugak untuk Mrsyanie, baru-baru ini dijalankan satu lagi aktiviti Hari Keluarga KBBA9. Cherating Pahang pilihan percutian Hari …

Itinerary Percutian 3 Hari 2 Malam Di Cherating Pahang

Assalamualaikum w.b.t Percutian Ke Cherating Pahang | Baru-baru ni Mrsyanie dan Mrlaling bersama dengan ahli Kelab Blogger Ben Ashaari telah mengadakan aktiviti hari keluarga di Cherating. Kenapa pilihan kami ke Cherating? Cherating merupakan sebuah bandar peranginan di pantai timur Malaysia yang mempunyai keunikkan dan keindahan yang tersendiri.

Tempat-tempat Menarik di Sekitar Cameron Highlands

Assalammuaaikum w.b.t Tempat-tempat Menarik di Sekitar Cameron Highlands Hotel | Kalau korang nak tahu Negeri Pahang Darul makmur sememangnya terkenal dengan keindahan flora dan fauna yang menjadi tarikan pelancong bukan saja dari dalam negara malah dari seluruh pelusuk dunia. Kecantikan pemandangan dan air terjun yang memukau serta gunung dan kawasan tanah tinggi yang mendamai membuat negeri …

Warung Mee Jawa Sungai Lembing Memukau Pelanggan

Assalammualaikum w.b.t Warung Kecil Tetap Penuh Pelanggan | Pelik tapi benar! Warung yang diberi nama Warung Pok Yeh sentiasa dipenuhi dengan pelanggan. Warungnya kecil je dan ianya terletak didalam kawasan perkampungan. Hairan jugak kerana orang sanggup datang ke warung kecil ini untuk menjamu selera. Apa lah yang memukau pelanggan untuk datang ke Warung Pok Yeh ini?

[Hotel Review] XCape Resort Sungai Lembing Pahang Berikan Kelainan

Assalammualaikum w.b.t Trip Sungai Lembing XCape Part 5 | Ramai yang tak tahu bahawa Sungai Lembing juga mempunyai salah satu pusat perlancongan extreme di Malaysia yang wajib korang datang. Untung rasanya dapat jejakkan kaki ke salah sebuah resort yang mempunyai lokasi yang sangat damai dan aktiviti yang penuh padat disediakan. Mana lagi jika bukan XCape Resort …