Showing: 1 - 8 of 225 Articles

Kempen ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ Bantu 420 Pelajar Orang Asli

Assalammualaikum w.b.t ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ | Permulaan sekolah tahun 2021 melakar sejarah apabila Malaysia diletakkan di bawah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi melawan pandemik Covid-19. Para pelajar terpaksa meneruskan pelajaran daripada rumah bagi memastikan generasi muda tidak ketinggalan dalam pelajaran walaupun keadaan ekonomi negara yang terjejas akibat pandemik, termasuk ekonomi golongan seperti Orang Asli. …

Taman Burung Kuala Lumpur Sesuai Untuk Keluarga

Assalamualaikum w.b.t Rindu Nak Lepak Kuala Lumpur | Terasa lama sangat tak pergi Kuala Lumpur (KL), dulu rasanya setiap minggu pasti akan turun ke Kuala Lumpur. Last sekali Mamayanie turun Kuala Lumpur sewaktu lepas PKP 1.0, bawa Babyfh jalan-jalan melawat Taman Burung di Kuala Lumpur. Itulah pertama kali Mamayanie jejak kaki di Taman Burung Kuala …

Daun Sirih Banyak Khasiat Untuk Wanita

Assalamualaikum w.b.t Manfaat Daun Sirih | Mungkin remaja zaman sekarang tak terdedah dengan zaman kegemilangan daun Sirih dulu-dulu. Kalau dulu balik kampung mesti korang akan nampak nenek-nenek makan daun sirih kan sambil duduk bersembang. Sekarang tak ada dah buat cam tu, kebanyakkan kita nak sembang-sembang ajak pergi ke cafe. hihi Daun Sirih banyak khasiat nya …

Consultant Norwex Tanpa Perlu Simpan Stok Produk

Memulakan perniagaan Bersama Norwex

Assalammualaikum w.b.t Kini Bergelar Consultant Norwex Malaysia| Sebelum terlambat, Mamayanie nak ucapkan Selamat Tahun Baru 2021 yang bakal kita lalui dengan penuh cabaran dari kesan tahun 2020. Semoga tahun ini kita akan sentiasa dilindungi oleh Allah SWT dan ekonomi juga lebih stabil. Siapa sangka tahun 2020 pelbagai rintangan yang perlu kita tempoh kan, ada yang …

Siapa Yang Uruskan Wasiat Harta Selepas Ketiadaan Kita?

Assalammualaikum w.b.t Wasiat? Harta Peninggalan? Pada Siapa Kita Boleh Harapkan ? | Mamayanie terbaca semula mengenai kes perebutan harta yang ditinggalkan oleh seorang artis tu, dimana katanya adik-beradik arwah berebut harta. Sedih sebenarnya dengar bila perebutan harta berlaku dikalangan ahli keluarga itu sendiri. Mamayanie terfikir bagaimana kalau tiba ajal Mamayanie sampai dahulu dikala Babyfh masih …

Resepi Burnt Cheesecake Paling Mudah Dengan 5Bahan

Assalammualaikum w.b.t Burnt Cheesecake Guna Blender & Air Fryer | Kalau korang pergi ke cafe atau kedai kek, harga sepotong Burnt Cheesecake ni lebih kurang RM7- RM9 sepotong kan, kalau anak ramai dah berebut nak rasa. Tapi kalau korang buat sendiri boleh dapat satu biji kek dan gerenti anak-anak pun puas makan. Rupanya nak buat …

Perlu Ke Wang Simpanan Di Zakatkan?

Assalammualaikum w.b.t Memahami Apa Itu Zakat Wang Simpanan? | Pernah tak korang terfikir bahawa wang simpanan juga perlu dizakatkan. Mamayanie sendiri baru tahu mengenai zakat ini, sebenarnya mata wang wajib dikenakan zakat kerana ia boleh digunakan untuk bermuamalah sama dengan emas dan perak.   Mamayanie nak kongsikan dengan korang semua mengenai zakat wang simpanan, dimana ianya …

Digital Arts Giveaway by Nasuha-itsmyessay

Assalammualaikum w.b.t Support Giveaway Kembali | Wah lama giler tak join giveaway tau, sejak zaman mula-mula berblog aktif sangat join giveaway. Dulu kalau join giveaway bukan semata-mata nak dapat hadiah tau tapi lebih kepada support kawan-kawan blogger. Daripada tak kenal, terus jadi kawan di alam maya. Dari zaman Ben Ashaari lagi, lepas tu baru lah …