Showing: 1 - 8 of 444 Articles

Beau C+ Collagen Membantu Masalah Kulit Wajah Dari Dalaman

Assalamualaikum w.b.t! Masalah kulit Wajah Nak Dekat Raya ? Tiada masalah dengan amalkan Beau C+ Collagen | Waktu nak Raya ini lak pulak, masalah kulit wajah Mamayanie menjadi-jadi. Ada je yang timbul, jerawat lah dan kulit jadi kering. Tambahan pulak bulan puasa ini kita kurang minum air, lagi menjadi kulit kering. Bila kulit wajah kering, …

Minuman Berbuka Puasa Sedap Dan Menyegarkan Dengan F&N!

Assalammualaikum w.b.t! Resepi Minuman Berbuka Puasa | Waktu berbuka puasa biasanya paling utama kita akan cari air untuk minum, selepas berbuka puasa dengan kurma. Betul tak? Sama juga lah dengan Mamayanie, memang cari air dulu daripada makanan. Dapat basahkan tekak tu dengan air sejuk yang segar, memang fuh lega betul rasa. Terasa kesejukan air melalui …

Bayar Zakat Secara Cashless Dengan Perbankan Bank Rakyat – Lembaga Zakat Selangor

Assalammualaikum w.b.t! Kewajipan Bayar Zakat | Tiada alasan sekarang kalau kata tak nak bayar Zakat ye, lagi-lagi di bulan yang penuh barakah Ramadan ini. Wabak Covid bukan penghalang untuk tidak menunaikan Zakat tau. Dengan kerjasama antara Lembaga Zakat Selangor (LZS) dan bank tempatan, pembayaran Zakat boleh dilakukan secara online perbankan. Lebih kepada cashless dan yang …

Order F&N Mudah Dengan Aplikasi F&N Life!

Assalammualaikum w.b.t! Beli F&N Secara On line di Aplikasi F&N Life | Dalam musim wabak yang makin meningkat baru-baru ini, semua pembelian barang kalau boleh memang Mamayanie guna on line je. Yelah tak perlu bersesak untuk keluar jumpa orang, malah sebenarnya lebih jimat tau buat pembelian secara on line. Tak perlu keluarkan modal minyak kereta, …

OPTOM Eyecare Bukan Sekadar Pakar Cermin Mata Malah Pakar Klinik Optometri

Assalammualaikum w.b.t Tertarik Dengan Perkhidmatan Klinikal OPTOM | Bagi orang yang rabun macam Mamayanie, kedai kaca mata memang tak dapat dipisahkan hihi. Setiap tahun pasti akan datang kedai kaca mata untuk tukar spek mata dan pemeriksaan ‘power‘ mata. Baru-baru ini Mamayanie ada terbaca blog rakan blogger Qasehdalia mengenai satu kedai pakar cermin mata yang menawarkan …

Kempen ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ Bantu 420 Pelajar Orang Asli

Assalammualaikum w.b.t ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ | Permulaan sekolah tahun 2021 melakar sejarah apabila Malaysia diletakkan di bawah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi melawan pandemik Covid-19. Para pelajar terpaksa meneruskan pelajaran daripada rumah bagi memastikan generasi muda tidak ketinggalan dalam pelajaran walaupun keadaan ekonomi negara yang terjejas akibat pandemik, termasuk ekonomi golongan seperti Orang Asli. …

Consultant Norwex Tanpa Perlu Simpan Stok Produk

Memulakan perniagaan Bersama Norwex

Assalammualaikum w.b.t Kini Bergelar Consultant Norwex Malaysia| Sebelum terlambat, Mamayanie nak ucapkan Selamat Tahun Baru 2021 yang bakal kita lalui dengan penuh cabaran dari kesan tahun 2020. Semoga tahun ini kita akan sentiasa dilindungi oleh Allah SWT dan ekonomi juga lebih stabil. Siapa sangka tahun 2020 pelbagai rintangan yang perlu kita tempoh kan, ada yang …

Perlu Ke Wang Simpanan Di Zakatkan?

Assalammualaikum w.b.t Memahami Apa Itu Zakat Wang Simpanan? | Pernah tak korang terfikir bahawa wang simpanan juga perlu dizakatkan. Mamayanie sendiri baru tahu mengenai zakat ini, sebenarnya mata wang wajib dikenakan zakat kerana ia boleh digunakan untuk bermuamalah sama dengan emas dan perak.   Mamayanie nak kongsikan dengan korang semua mengenai zakat wang simpanan, dimana ianya …