Showing: 1 - 8 of 42 Articles

Resepi Burnt Cheesecake Paling Mudah Dengan 5Bahan

Assalammualaikum w.b.t Burnt Cheesecake Guna Blender & Air Fryer | Kalau korang pergi ke cafe atau kedai kek, harga sepotong Burnt Cheesecake ni lebih kurang RM7- RM9 sepotong kan, kalau anak ramai dah berebut nak rasa. Tapi kalau korang buat sendiri boleh dapat satu biji kek dan gerenti anak-anak pun puas makan. Rupanya nak buat …

Resepi Mudah Pancake Gebu Perisa Strawberi LAZZ

Assalamualaikum w.b.t Pancake Strawberi Penuh Nutrisi Untuk Anak-anak | Dalam tempoh pergerakan kawalan (PKP) ini macam-macam perkara baru yang IbuBapa lakukan. Apa pun ambillah ia sebagai satu peluang untuk kita lebih rapat bersama keluarga dan hargai masa yang diberikan ini untuk keluarga, lagi-lagi dibulan Ramadan ini. Antara aktiviti yang menarik minat Mamayanie adalah memasak, inilah …

Ayam Bismi ‘closely organik’ -Resipi Ayam Bismi Masak Thai Madu

Assalamualaikum w.b.t Mood Masak ON | Lama Mamayanie tak kongsikan resipi kan, yelah masak pun jenis yang simple je kan. Tapi kali ini Mamayanie nak kongsikan resipi simple tapi memang sedap bertambah selesa. Tak perlu menu yang banyak, menu satu ini makan dengan nasi je pun dah boleh buat korang bertambah nasi nya. Yang istimewa …

Resepi Penkek Berkhasiat Untuk Anak-anak

Assalamulaikum w.b.t Sahabat Baik Ibu, Teman Hebat Anak | Yang lepas Mamayanie ada kongsikan mengenai Surya S Great Grain menu sahur paling ringkas tapi mengenyangkan dan kali ini Mamayanie nak kongsikan dengan korang satu resepi yang akan jadikan ianya sahabat baik ibu dan teman hebat anak korang hihi. Resepi yang cukup berkhasiat bukan sahaja untuk …

Resepi Biskut Raya Susu Paling Mudah

Assalamualaikum w.b.t Teringin Biskut Raya | Alhamdulillah hari ini dah masuk Ramadhan yang 7 bagi tahun 2018, syukur sangat kerana kita masih lagi diizinkan oleh Allah SWT untuk merasainya. Ramadhan kali ini merupakan Ramadhan yang paling berharga dari segi pengalaman kerana Mrsyanie berpuasa dalam keadaan mengandung. Syukur sangat dan fhjunior pun sangat memberi kerjasama untuk …

Ciptalah Kebahagiaan Dengan Maggi Ketika Travel

Assalammualaikum w.b.t Maggi Mi 2 Minit | Menu wajib dibawa ketika travel pastinya makanan segera dan paling utama yang wajib dibawa dalah mi segera. Kali ini Mrsyanie nak kongsikan dengan korang 4 Resepi Mudah Dan Cepat Dengan Maggi Segera yang dibawa khas oleh Manggi. Menggi bukan sahaja mi segera yang dimakan dengan tambahan air sahaja, …

Resepi Butir Nangka Manisan Tradisional Kelantan

Assalammualaikum w.b.t Butir Nangka Manisan Kelantan | Menarik nama yang diberikan adalah Butir Nangka. Ia merupakan salah satu manisan tradisional bagi negeri Kelantan. Manisan memang sangat sinonim dengan Kelantan yang suka akan kemanisan. Kalau korang pergi Kelantan pasti korang akan rasa hampir kesemua masakan mereka sedikit manis berbanding dengan masakan negeri lain.