Showing: 17 - 24 of 95 Articles

SPA Tradisional Di Bali Indonesia ADI SPA

Assalammualaikum w.b.t SPA Tradisional Di Bali Indonesia | Jika diberi peluang untuk memanjakan diri di Spa pasti peluang ini tidak akan dilepaskan oleh semua wanita termasuklah Mrsyanie. Dapat manjakan diri di Spa memang best dan rasa tenang jew dibelai dengan alunan muzik yang damai. Kebanyakan Spa di Malaysia pasti akan dikaitkan dengan konsep spa tradisional Bali. Kenapa …

Aktiviti Sukan Air Di Bali Indonesia

Assalammualaikum w.b.t Trip Honeymoon Bali Indonesia Part 7 | Alamak cerita percutian ke Bali tak habis lagi ni. hihi.. Masih lagi cerita untuk hari kedua di Bali, selepas kami menyaksikan pertunjukan Tari Barong Dan Keris Di Bali Indonesia kami terus dibawa ke lokasi dimana antara perkara wajib korang lakukan sekiranya datang ke Bali. Apa lagi kalau bukan aktiviti …

[Hotel Review] Mewah Di Swiss-Garden Beach Resort Damai Laut

Assalammualaikum w.b.t Percutian Mewah Untuk Keluarga | Amboi percutian mewah tu, sebenarnya percutian kali ini khas Mrsyanie dan adik-beradik rancang untuk Mak Abah kami. Dah lama Mrsyanie nak bawa Mak Abah bercuti walaupun hanya 2 hari 1 malam dan minggu lepas menguatkan lagi niat Mrsyanie bila Abah nyatakan hasratnya untuk bermandi manda di laut.

Tari Barong Dan Keris Di Bali Indonesia

Assalammualaikum w.b.t Trip Honeymoon Bali Indonesia Part 6 | Hari kedua lepas sarapan di hotel, kai terus dibawa untuk menyaksikan antara kesenian budaya dan kepercayaan agama Hindu di Bali Indonesia. Semangat Mrsyanie nak tengok tau kerana ianya mempunyai kepercayaan yang kuat tentang setiap apa yang berlaku dalam kehidupan mereka. Katanya ada berkaitan dengan pemujaan dan hantu? …

[Hotel Review] Hotel 7 Days Premium Kuta Bali Indonesia

Assalammualaikum w.b.t Trip Honeymoon Bali Indonesia Part 5 | Percutian kami kali ini menginap di salah sebuah hotel bertaraf  3 bintang di kawasan Kuta Bali.  Hotel ini diuruskan oleh pihak agensi Tourist Guide yang mana Mrsyanie ambil pakej sewaktu promosi yang dijalankan. Untuk promosi korang boleh baca sini. Di Bali korang boleh mencari pelbagai jenis …

Ayam Tulang Lunak Malioboro Makanan Bali Indonesia

Assalammualaikum w.b.t Trip Honeymoon Bali Indonesia Part 4 | Selalu kita dengar menu terkenal di Indonesia yang berunsurkan nasi adalah Nasi Ayam Penyek kan. Tapi di Bali terkenal dengan Ayam Tulang Lunak. Kata Pak Supir yang ambil kami di airport, kalau datang Bali wajib rasa walaupun sekali makan Ayam Tulang Lunak. Lunak yang dimaksudkan adalah …

Malindo Air Sesuatu Pengalaman Yang Baru

Assalammualaikum w.b.t Trip Honeymoon Bali Indonesia Part 3 | Antara penerbangan yang Mrsyanie pernah naik adalah MAS, KLM, Garuda dan semestinya AirAsia kerana sentiasa menawarkan penerbangan yang murah. Itu je yang mampu buat masa sekarang hihih.. Tapi kali ini Mrsyanie dapat merasa sesuatu pengalaman yang baru dimana penerbangan Mrsyanie ke Bali baru-baru ini terbang bersama …

Bali Indonesia Percutian Pilihan Honeymoon

Assalammualaikum w.b.t Trip Honeymoon Bali Indonesia Part 2 | Percutian honeymoon kali ini Mrsyanie bawa orang ke Bali yang merupakan satu kepualauan Indonesia yang sangat terkenal dengan keindahan pantainya. Ianya merupakan salah satu pusat pelancongan antarabangsa, tak kira lah mana-mana pelancong pasti akan ke sana untuk melihat sendiri keunikkan dan keindahan pantai Bali. Percutian Mrsyanie …