Order F&N Mudah Dengan Aplikasi F&N Life!

Assalammualaikum w.b.t! Beli F&N Secara On line di Aplikasi F&N Life | Dalam musim wabak yang makin meningkat baru-baru ini, semua pembelian barang kalau boleh memang Mamayanie guna on line je. Yelah tak perlu bersesak untuk keluar jumpa orang, malah sebenarnya lebih jimat tau buat pembelian secara on line. Tak perlu keluarkan modal minyak kereta, …

Menu Bersahur Paling Sedap dan Menyelerekan!

Assalammualaikum w.b.t! Bila Ramadan Tiba! | Setiap kali Ramadan datang mesti korang terutamanya mak-mak ini akan berfikir pasal menu kan. Bukan menu untuk berbuka jew, menu bersahur jugak. Tapi dalam banyak-banyak menu bersahur lah kan, ada satu menu yang paling senang dan paling sedap. Bagi hampir rakyat Malaysia lah kan, khususnya Mamayanie. hihi Menu ini …

OPTOM Eyecare Bukan Sekadar Pakar Cermin Mata Malah Pakar Klinik Optometri

Assalammualaikum w.b.t Tertarik Dengan Perkhidmatan Klinikal OPTOM | Bagi orang yang rabun macam Mamayanie, kedai kaca mata memang tak dapat dipisahkan hihi. Setiap tahun pasti akan datang kedai kaca mata untuk tukar spek mata dan pemeriksaan ‘power‘ mata. Baru-baru ini Mamayanie ada terbaca blog rakan blogger Qasehdalia mengenai satu kedai pakar cermin mata yang menawarkan …

Kempen ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ Bantu 420 Pelajar Orang Asli

Assalammualaikum w.b.t ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ | Permulaan sekolah tahun 2021 melakar sejarah apabila Malaysia diletakkan di bawah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi melawan pandemik Covid-19. Para pelajar terpaksa meneruskan pelajaran daripada rumah bagi memastikan generasi muda tidak ketinggalan dalam pelajaran walaupun keadaan ekonomi negara yang terjejas akibat pandemik, termasuk ekonomi golongan seperti Orang Asli. …

Taman Burung Kuala Lumpur Sesuai Untuk Keluarga

Assalamualaikum w.b.t Rindu Nak Lepak Kuala Lumpur | Terasa lama sangat tak pergi Kuala Lumpur (KL), dulu rasanya setiap minggu pasti akan turun ke Kuala Lumpur. Last sekali Mamayanie turun Kuala Lumpur sewaktu lepas PKP 1.0, bawa Babyfh jalan-jalan melawat Taman Burung di Kuala Lumpur. Itulah pertama kali Mamayanie jejak kaki di Taman Burung Kuala …

Daun Sirih Banyak Khasiat Untuk Wanita

Assalamualaikum w.b.t Manfaat Daun Sirih | Mungkin remaja zaman sekarang tak terdedah dengan zaman kegemilangan daun Sirih dulu-dulu. Kalau dulu balik kampung mesti korang akan nampak nenek-nenek makan daun sirih kan sambil duduk bersembang. Sekarang tak ada dah buat cam tu, kebanyakkan kita nak sembang-sembang ajak pergi ke cafe. hihi Daun Sirih banyak khasiat nya …

Consultant Norwex Tanpa Perlu Simpan Stok Produk

Memulakan perniagaan Bersama Norwex

Assalammualaikum w.b.t Kini Bergelar Consultant Norwex Malaysia| Sebelum terlambat, Mamayanie nak ucapkan Selamat Tahun Baru 2021 yang bakal kita lalui dengan penuh cabaran dari kesan tahun 2020. Semoga tahun ini kita akan sentiasa dilindungi oleh Allah SWT dan ekonomi juga lebih stabil. Siapa sangka tahun 2020 pelbagai rintangan yang perlu kita tempoh kan, ada yang …

Siapa Yang Uruskan Wasiat Harta Selepas Ketiadaan Kita?

Assalammualaikum w.b.t Wasiat? Harta Peninggalan? Pada Siapa Kita Boleh Harapkan ? | Mamayanie terbaca semula mengenai kes perebutan harta yang ditinggalkan oleh seorang artis tu, dimana katanya adik-beradik arwah berebut harta. Sedih sebenarnya dengar bila perebutan harta berlaku dikalangan ahli keluarga itu sendiri. Mamayanie terfikir bagaimana kalau tiba ajal Mamayanie sampai dahulu dikala Babyfh masih …