Showing: 9 - 15 of 15 Articles

Tari Barong Dan Keris Di Bali Indonesia

Assalammualaikum w.b.t Trip Honeymoon Bali Indonesia Part 6 | Hari kedua lepas sarapan di hotel, kai terus dibawa untuk menyaksikan antara kesenian budaya dan kepercayaan agama Hindu di Bali Indonesia. Semangat Mrsyanie nak tengok tau kerana ianya mempunyai kepercayaan yang kuat tentang setiap apa yang berlaku dalam kehidupan mereka. Katanya ada berkaitan dengan pemujaan dan hantu? …

[Hotel Review] Hotel 7 Days Premium Kuta Bali Indonesia

Assalammualaikum w.b.t Trip Honeymoon Bali Indonesia Part 5 | Percutian kami kali ini menginap di salah sebuah hotel bertaraf  3 bintang di kawasan Kuta Bali.  Hotel ini diuruskan oleh pihak agensi Tourist Guide yang mana Mrsyanie ambil pakej sewaktu promosi yang dijalankan. Untuk promosi korang boleh baca sini. Di Bali korang boleh mencari pelbagai jenis …

Ayam Tulang Lunak Malioboro Makanan Bali Indonesia

Assalammualaikum w.b.t Trip Honeymoon Bali Indonesia Part 4 | Selalu kita dengar menu terkenal di Indonesia yang berunsurkan nasi adalah Nasi Ayam Penyek kan. Tapi di Bali terkenal dengan Ayam Tulang Lunak. Kata Pak Supir yang ambil kami di airport, kalau datang Bali wajib rasa walaupun sekali makan Ayam Tulang Lunak. Lunak yang dimaksudkan adalah …

Malindo Air Sesuatu Pengalaman Yang Baru

Assalammualaikum w.b.t Trip Honeymoon Bali Indonesia Part 3 | Antara penerbangan yang Mrsyanie pernah naik adalah MAS, KLM, Garuda dan semestinya AirAsia kerana sentiasa menawarkan penerbangan yang murah. Itu je yang mampu buat masa sekarang hihih.. Tapi kali ini Mrsyanie dapat merasa sesuatu pengalaman yang baru dimana penerbangan Mrsyanie ke Bali baru-baru ini terbang bersama …

Bali Indonesia Percutian Pilihan Honeymoon

Assalammualaikum w.b.t Trip Honeymoon Bali Indonesia Part 2 | Percutian honeymoon kali ini Mrsyanie bawa orang ke Bali yang merupakan satu kepualauan Indonesia yang sangat terkenal dengan keindahan pantainya. Ianya merupakan salah satu pusat pelancongan antarabangsa, tak kira lah mana-mana pelancong pasti akan ke sana untuk melihat sendiri keunikkan dan keindahan pantai Bali. Percutian Mrsyanie …

Pakej Ke Bali Indonesia Murah ?

Assalammualaikum w.b.t Trip Honeymoon Bali Indonesia Part 1 | Macam tak percaya mrsyanie dapat ke Bali Indonesia dengan hanya RM300 sahaja untuk pakej hotel dan kapalterbang. Korang pun mesti tak percaya kan? Tak percayalah sebab Mrsyanie dah sampai tau ke Bali dengan selamat dan bersuka ria siap haha.. Mulanya Mrsyanie takut juga nak percaya, tapi bayar …

Percutian Keluarga ke Jakarta Bandung, Indonesia

Assalamualaikum semua… JAKARTA-BANDUNG | walaupun rasanya dah masuk beberapa bulan bercuti ke Indonesia tapi Mrsyanie nak juga kongsikan gambar-gambar yang sempat Mrsyanie rakamkan disana. Mrsyanie pergi bersama Mrlaling dan Ayah Mak Mrsyanie. Kami mengikuti pakej yang disediakan oleh pihak Syifaa Holidays & Leisure Sdn Bhd. Kebanyakkan lokasi yang dibawa adalah di Bandung, Jakarta agak kurang …