Persiapan Raya Lebih Awal

Teruja Buat Persiapan Raya | Tak tahu nak gambarkan perasaan yang bermain dalam diri Mamayanie bila mana kita dapat buat persiapan raya untuk anak. Walaupun tahun ini agak sedih sedikit sambutan Raya tapi kegembiraan bersama Babyfh telah menguasai segalanya. Persiapan Raya lebih awal juga Mamayanie buat khas untuk Babyfh hihi Cewah.. lagi bertambah gembira bila gambar Mamayanie dan Babyfh masuk dalam suratkhabar Harian Metro hari tu. hihi

Persiapan Raya lebih awal

Hari itu bila kawan Mamayanie bagitahu dah disiarkan artikel mengenai persiapan raya kami, kalut Mamayanie ajak kawan pergi kedai nak beli suratkhabar Harian Metro tau. Yelah ini pertama kali gambar Babyfh masuk suratkhabar dalam ruangan Hati dalam Harian Metro sempena persiapan awal untuk Ramadhan dan Syawal.

Terima kasih pada Mama Isz (wartawan Harian Metro) yang sudi untuk kongsikan kisah persiapan Raya lebih awal Mamayanie buat untuk Babyfh.

Persiapan Raya lebih awal
Persiapan Raya lebih awal

Untuk perkongsian dan sebagai kenangan ini link berita online : https://www.hmetro.com.my/hati/2019/05/460773/simpan-duit-5-bulan-lebih-awal

Kelebihan Persiapan Awal

Persiapan awal untuk kelengkapan raya adalah langkah penting bagi setiap individu atau keluarga yang ingin menyambut Hari Raya dengan sempurna. Terdapat banyak kelebihan yang boleh diperoleh melalui persiapan awal ini.

Berikut adalah 10 kelebihan persiapan awal untuk kelengkapan raya:

Mengurangkan Stres

Persiapan awal membantu mengurangkan stres kerana anda tidak perlu bergegas mencari barang-barang atau melakukan perkara-perkara terakhir minit.

Menjimatkan Masa

Anda boleh menjimatkan masa kerana persiapan awal membolehkan anda melakukan perkara-perkara secara berperingkat dan terancang.

See also  Team Balik Kampung Beraya

Menjimatkan Wang

Dengan merancang dengan baik, anda dapat membandingkan harga dan membuat pembelian yang bijak, menjimatkan wang untuk keperluan raya.

Membolehkan Anda Fokus pada Ibadah

Dengan persiapan awal, anda boleh memberi tumpuan yang lebih besar kepada ibadah semasa bulan Ramadan dan pada Hari Raya itu sendiri.

Keselamatan

Persiapan awal membantu memastikan bahawa rumah anda dalam keadaan yang selamat dengan sistem keselamatan yang baik seperti pemasangan kunci tambahan atau sistem pengawasan.

Keselesaan

Anda boleh memastikan bahawa rumah anda selesa dengan penambahbaikan yang diperlukan seperti perbaikan elektrik atau pengecatan.

Mendekatkan Keluarga

Persiapan awal boleh menjadi aktiviti keluarga yang baik, membantu ahli keluarga untuk bekerjasama dan berkongsi momen-momen berharga.

Kesihatan Makanan

Anda boleh merancang hidangan yang lebih sihat dengan persiapan awal, mengelakkan makanan segera dan bahan-bahan tidak sihat.

Kreativiti

Korang mempunyai lebih banyak masa untuk mengekspresikan kreativiti dalam hiasan raya atau pakaian yang dipilih.

Persiapan awal yang teliti dan terancang adalah kunci untuk menjadikan Hari Raya sebuah pengalaman yang berkesan dan bermakna bagi semua.

yanieyusuf.com

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*