Apa Susu Kambing Dicampur Dengan Tomato ?

Assalammualaikum w.b.t

Gabungan Mantap Dalam Memberi Seribu Satu Khasiat | Pertama kali Mrsyanie dengar mengenai susu Kambing yang dicampur dengan Ekstrak Tomato. Ya betul, Mrsyanie tak tipu tau. Gabungan mantap antara Susu Kambing, Ekstrak Tomato dan Ekstrak Kurma. Biasa kita dengar gabungan Susu Kambing dengan Kurma yang cukup bagus untuk tips untuk hamil, dimana Mrsyanie pernah kongsikan dengan korang kan. Harap ia membantu dalam usaha mendapatkan zuriat, cuma belum rezeki untuk Mrsyanie.

Susu Kambing Hayra Campuran Ekstrak Kurma dan Tomato
Susu Kambing Hayra Campuran Ekstrak Kurma dan Tomato

Susu Kambing HAYRA Campuran Ekstrak Kurma dan Tomato

Apa Susu Kambing Hayra Campuran Ekstrak Kurma dan Tomato ? SKH merupakan susu kambing pertama Di Malaysia yang mengabungkan ekstrak tomato dan kurma. Terkejut jugak bila Mrsyanie dapat tahu bahawa susu Kambing boleh dicampur dengan buah Tomato, serius memang tak pernah terfikir kerana kita dah biasa dengan gabungan Kurma dengan Susu Kambing. Ha kali ini kita cuba pula antara Susu Kambing Hayra campuran ekstrak Kurma dan Tomato. Dimana khasiat nya sangat banyak bukan sahaja untuk membantu kesuburan malah ianya juga bagus untuk kecantikan tau.

Gabungan yang mantap, kenapa Mrsyanie kata mantap ? yelah setiap bahan yang digabungkan mempunyai khasiat yang tersendiri. Susu Kambing, Tomato dan Kurma mempunyai khasiat yang berbeza-beza dan bila digabungkan kita akan dapat menikmati khasiat yang penuh istimewa.

Khasiat Gabungan Susu Kambing HAYRA dengan Ekstrak Kurma dan Tomato
Khasiat Gabungan Susu Kambing HAYRA dengan Ekstrak Kurma dan Tomato

Khasiat Gabungan Susu Kambing HAYRA dengan Ekstrak Kurma dan Tomato

Khasiat Susu Kambing

  • menguatkan tulang & gigi
  • membantu merawat pelbagai penyakit kulit
  • baik untuk kesihatan keseluruhan
  • baik untuk gastrik
  • baik untuk kesihatan dalaman
  • kulit lebih berseri & halus
  • mencantikkan kulit & merawat sel kulit mati
  • memulihkan tenaga & awet muda
  • sesuai untuk ibu hamil
  • sesuai untuk ibu menyusu
  • sesuai untuk seisi keluarga
See also  Agar-agar Milo Pilihan Bulan Ramadhan

Khasiat Tomato

  • mengandungi Vit A & Vit C
  • mengecilkan pori-pori di muka
  • menghaluskan kulit
  • memutihkan kulit
  • mengatasi kulit berminyak
  • menggebukan kulit
  • mencerahkan kulit

Khasiat Kurma

  • menguatkan daya ingatan
  • mengatasi masalah sembelit
  • merawat asma & kahak
  • mengatasi ekzema

Memang banyak khasiat yang korang boleh dapat dengan susu Kambing Hayra tau. Untung jugak untuk Mrsyanie, sambil ikhtiar untuk mendapat kehamilan dengan susu Kambing tu boleh juga jaga kecantikan dari dalam. 2 dalam 1 siapa nak tak nak kan, lagipun ianya mudah dibawa travel dan senang nak bancuhnya.

Susu Kambing HAYRA mudah dibancuh dan dibawa travel
Susu Kambing HAYRA mudah dibancuh dan dibawa travel

Susu Kambing Hayra Alternatif  Susu Paling Baik

Percaya tak lagi? kan Mrsyanie dah kata memang bagus untuk penjagaan kesihatan dan kecantikan. Kalau korang nak tahu susu Kambing ini juga menjadi pilihan ibu-ibu di Malaysia ni tau. Susu kambing Hayra adalah alternatif yang paling baik untuk anak-anak berbanding dengan susu lain kerana ianya bersifat alkali dan menghampiri komposisi susu ibu. Walaupun Mrsyanie belum mengalaminya tetapi bila dapat tahu banyak juga khasiat susu Kambing ni. Patutlah ianya menjadi amalan minuman sunnah.

  • Susu kambing Hayra lebih mudah dihadam dan boleh mengurangkan masalah sembelit terhadap bayi.
  • Boleh membantu meningkatkan sistem imunisasi badan anak-anak, penting untuk melawan sebarang jangkitan.
  • Mempunyai tinggi kandungan protein, mineral dan vitamin-vitamin yang lain yang membantu perkembangan fizikal dan minda yang sihat.
  • Membantu bayi yang alah dengan susu biasa (selain susu kambing)

Susu Kambing dan kurma merupakan makanan sunnah dan tomato merupakan antara buah/sayur yang mempunyai banyak khasiat. Ia bagus untuk diamalkan oleh :

  • Bayi (6 bln keatas) & Kanak-Kanak
  • Ibu Mengandung
  • Ibu Menyusu
  • Warga Tua
  • Penderita Penyakit
  • Ahli sukan
  • Pelajar & Pekerja
  • Wanita yang Pentingkan Kecantikan
  • Sesuai Untuk Seisi Keluarga
See also  Pengalaman Bersalin Anak Kedua

Cara Penyediaan 

  • Campurkan 1 sachet ke dalam 200ml air suam atau panas
  • Minum sebelum sarapan atau sebelum tidur
  • 1-2 sachet sehari.

Untuk bulan puasa ini korang boleh minum sewaktu sahur tau. Ianya juga memberi tenaga diwaktu siang sepanjang kita berpuasa dan ianya bagus untuk orang yang mengalami gastrik (menghindari dari gastrik).  SKH juga untuk mengatasi masalah sembelit kerana bila kita berpuasa disiang hari kita akan mengamali kekurangan air dalam badan jadi ia boleh menyebabkan sembelit. Susu Kambing Hayra adalah jalan penyelesaian yang terbaik tau.

Mrsyanie sebenarnya tak suka makan daging atau minum susu Kambing tau, yelah sebab baunya yang akan buat Mrsynaie putus selera makan. Tapi untuk susu Kambing Hayra ini memang tak ada bau kambing hihi dan paling bestnya ianya sangat sedap. Tak rasa pun macam korang minum susu kambing yang biasa, ala-ala bau vanila yang manis jew. Memang Mrsyanie mudah dan suka dengan Susu Kambing Hayra Campuran Ekstrak Kurma dan Tomato. Sangat disyorkan buat isteri-isteri yang ingin hamil juga!

 

Untuk maklumat lanjut:

Susu Kambing HAYRA

Pembelian: Whatsapp 019-918 8525

Facebook: Susu Kambing HAYRA

Instagram: @susukambinghayra_hq

 

Till Next Entry ye!!!
yanieyusuf.com

6 Comments

1 Trackback / Pingback

  1. TheKoppi Rasa Sebenar Aroma Kopi Organik

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*