Ais Krim Tongkat Panjang

Assalammualaikum w.b.t

 

Ais Krim TongkatPanjang | Jipangi | Mid valley kini dah ada ais krim panjang tau. Baru je buka kiosk nye di depan Maybank. Ais krim panjang atau namanya Jipangi yang sangat terkenal dan bentuk kon nya menjadi daya penarik di kalangan rakyat Malaysia.

Ais Krim Tongkat Panjang

Ini bukanlah nama sebenarnya tetapi ramai yang gelar Ais Krim Tongkat Panjang kerana bentuknya yang seperti tongkat apabila diterbalikkan. Nama sebenarnya adalah Jipangi Ais krim.

Jipangi

Apa itu Jipangi? Jipangi ini merupakan ais krim yang diletakkan didalam kon yang berbentuk J. Jipangi, ais krim yang berasal dari Korea. Kalu korang tengok daya tarikan Seoul Korea antaranya adalah Ais Krim Jipangi. Jipangi ini bermaksud tongkat. Comel tongkatnya kan. Tak payah dah nak ke Korea untuk merasa Jipangi. Waktu kami nak beli, terpaksa beratur panjang sebab waktu tu memang betul-betul tengah hangat diperkatakan tentang ais krim tongkat ni.
 
 
Ha tengok gambar atas tu.. ada orang jeling jeles ler tu, takut habis kena makan haha Syima Yusuf. Sedap ais krimnya dan kon nye juga ranggup. Jipangi mempunyai 3 perisa iaitu Coklat, Vanilla, dan Strawberry tapi waktu Mrsyanie beli hanya ada perisa coklat dan vanilla sahaja. Terdapat 2 jenis kon, iaitu kon original saiz atau bersaiz kecil. Korang boleh pilih perisa atau juga boleh campurkan. Mrsyanie pilih campur, dapat merasa dua-dua perisa.
 
Harga bagi kon original (saiz yang panjang):
 
Perisa Coklat sahaja : RM7.00
Perisa Vanilla sahaja :  RM7.00
Perisa Campur (Vanilla + Coklat): RM 9.00
 
Harga pun boleh tahan, sekali skala boleh lah korang rasa. Tapi korang patut cuba tau dan ianya pasti digemari oleh semua golongan khususnya kanak-kanak. 
 
Till Next Entry ye!!!
yaneiyusuf.com
See also  The Pakcik Menjadi Pilihan Cafe Garage 51

11 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*