#Cabaran20Hari : Kuih Kegemanaran Di Bulan Puasa

Assalammualaikum w.b.t

Kuih Kegemanaran Di Bulan Puasa


#Cabaran20Hari : Kuih Kegemanaran Di Bulan Puasa |  Bila tiba bulan Ramadhan pasti ada yang ternanti-nanti bazaar Ramadhan kan. Kenapa? yelah time bulan puasa lah banyak peniaga akan menjual pelbagai jenis juadah kuih muih di bazaar Ramadhan. Kuih muih yang susah nak dapat time bulan lain tapi bila tiba bulan puasa pasti senang jumpa di bazaar-bazaar Ramadhan.



PAU PEDAS


Masih ingat lagi kuih paling Mrsyanie suka?? Ha lupa lah tu. Tak pe Mrsyanie bagitau sekarang hihih.. Bila tiba bulan puasa antara kuih wajib Mrsyanie dapat adalah pau pedas. Ada yang sebut Burger Malaysia, kuih Doremon dan sebagainya. Apa-apa pun ia kuih yang berintikan sambal ikan bils. Tapi kini dimodenkan dengan pelbagai inti lain. Ada yang letak inti sardin, inti manis dan macam-macam. Bagi Mrsyanie tetap gemar inti asli iaitu sambal ikan bilis.


Ini lah dia pau pedas. Kuih paling Mrsyanie gemari tak kira bulan rasanya. Kuih yang khusus gemar time bulan puasa tu taka adalah. Pau pedas tetap menjadi pujaan hati. Pau pedas yang paling Mrsyanie suka bila Mak mrsyanie yang buat. Rasa sambal dan tepung nya lain dari jual di luar. Betul orang kata air tangan Mak tetap menjadi pujaan hati. hihih 




Apa pula makanan kegemaran korang dibulan puasa?? Jom sahut sahut #Cabaran20Hari entry. Layari: #Cabaran20Hari



#Cabaran20Hari

See also  Lisa Surihani Selamat Bersalin

8 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*