Hatyai, Thailand – Chang Puak Camp

Assalammualaikum w.b.t
 Chang Puak Camp tempat yang paling menarik lah kalu sapa2 nak pi. Gajah merupakan simbolik bagi negara Thailand. Gajah adalah sumber pendapatan dan pengangkutan mereka dahulu. Gajah juga lambat kesucian mereka. Rugi siapa yang datang Hatyai tapi tak naik Gajah.
Terdapat pelbagai pakej yang di tawarkan dengan harga yang berbeza seperti :

1. Elephant Trekking melalui kawasan kampung dan merentas sungai : THB500 (per person) selama 30min

2. ATV Driving : THB500 per person – 40 minit

3. Foot Massage : THB250 per person

4. Memanah : THB150  per person (10 arrow)


Ok pada yang belum baca entry yang lepas jom layan entry yang lepas  SINI

anak gajah tu diikat sekali dengan mak nya. Mak nya sibuk bkerja. hihih
Gajah yang kami naik itu berjantina betina. 

ok Ini lah orang yang bertanggungjawab membawa kami naik Gajah. Siap jual cincin dan gelang lagi.. Terpikat gak lah dengan jualannya dan promosinya. Harga bagi gelang dari taring gajah RM30 gak lah. Cincin untuk mrlaling plak RM20 macam tu. Bukan dari tulang ye. Ini dari taring gajah. 🙂 sebab ada jugak yang jual dari tulang gajah.
** niat beli sebab nak tolong je..hihi sebab dia dah tolong amikkan gambar kami atas gajah.. takut gak sebab dia turun terus dai gajah tu.. terbaik lah..!!**
Perasaan naik gajah memang best… takut tu mmg ada lah..konpom nye.. tinggi wei..hihi tapi best..pegang tu mmg kuat gler..lama sket tu dah tau rentak gajah tu gerak.. hihih best terbaik!! 5 star lah i gift to u  ihih..
Jom shopping makan plak kat  Floating Market
See also  Krabi | Thailand | Trip Honeymoon | Part 1

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*