wah xsempt nak story part 3 Sabah …huhuh tuk 2nd day nye kan..maaf ye..insyAllah mrsyanie akan cuba story kat korang dan 2 bulan gamaknye…eheheh ada mber yg siap dah pi sabah..maaf ye..sayang korang ehhehe

RUMAH TERBALIK SABAH



Rumah terbalik sangat unik kerana setiap barang yang diletakkan adalah secara terbalik. Nampak real rumah tu terbalik. Sebenarnya kami pun tak sangka akan ke Rumah Terbalik Sabah kerana planning kami nak ke melihat Gunung Kinabalu. Sambil lalu ternampak Rumah Terbalik Sabah ini.

Getting There 
The house is located along Mile 21, Jalan Telibong, Tamparuli. The journey by road takes approximately 40 minutes. Taxis can take you from the city centre but be sure to make return arrangements as taxis on standby may not be readily available at this location.

If from Terminal Wawasan KK : Took Bas to Tuaran (About RM2) ,Alight before reach Pekan Tampauli, the house at left hand side of the road.

Opening hours
Daily (including public holidays): 8:00am to 10:00pm



MyKad holders: RM10.00 Others: RM18.00 
Students/Children below 12 years: RM5.00 
Children below 3 years: Free of charge 
** Kindly note that indoor photography is prohibited.



KAKI GUNUNG KINABALU


Ini plak masa naik Kaki Gunung Kinabalu jew..hehehe ngan ayah angkat mat salleh..heheh  mr.laling ngan  Fatin ler yang cakap..huhuhu nakal diorg ..hehehe Sampai di Kundasang tak sah kalu tak melihat Gunung Kinabalu kan. walaupun hanya di kaki gunung sahaja. Mrsyanie tak suka nak mendaki sangat hihih jadi amik gambo je dengan pendaki boleh ..

Di kaki Gunung Kinabalu pun dah terasa kesejukkan udaranya. Perjalanan kami menaiki kereta sewa terus ke kaki Gunung. Agak curam sepanjang perjalanan kami kesana. Kami hanya jalan-jalan sahaja ambil ambil gambar. Dalam 20 minit-30 minit cam tu kami turun semula. Pemandangan sangat cantik dari Bandar Sabah ke Kundasang lebih kurang 2-3 jam jugak sebab kami banyak berhenti.

Di Taman Kinabalu juga dikenakan bayaran tetapi tak mahal hanya RM3.00 sahaja bagi dewasa Malaysia.
pemandangan dari kaki Gunung Kinabalu. Gunung Kinabalu





KOTA SABAH

ni sbenarnya kat depan hotel akak ipar dok..heheh ada suria  complex..heheh diorg tak buka kedai lagi sbb pagi2 kami dah jalan2 heheh


You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *